Έργο Λόγος Ομιλία και Πράξη | Kαρατζιά Μαρία
Κέντρο Λογοθεραπείας Χαλκίδα
Θεραπευτικές μέθοδοι που εφαρμόζονται στο κέντρο μας
Αισθητηριακή Ολοκλήρωση |
---|
Aισθητηριακή Ολοκλήρωση Η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (Sensory Integration) είναι μία προσέγγιση, που αναπτύχτηκε από την A. J. Ayres (εργοθεραπεύτρια με μεταδιδακτορικές σπουδές στην εκπαιδευτική ψυχολογία και στις νευροεπιστήμες). Απευθύνεται σε παιδιά με δυσκολίες στην επεξεργασία των αισθητηριακών πληροφοριών, που περιορίζουν τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες καθημερινής ζωής. Ο στόχος της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης είναι να βελτιώσει την ικανότητα οργάνωσης και επεξεργασίας των αισθητηριακών πληροφοριών που δέχονται αυτά τα παιδιά από το Κεντρικό Νευρικό τους Σύστημα. Οι αισθητηριακές πληροφορίες προέρχονται είτε από το περιβάλλον (αίσθηση αφής, ακοής, όρασης, όσφρησης, γεύσης) είτε από το σώμα (ιδιοδεκτική και αιθουσαία αίσθηση). Η βελτίωση της αισθητηριακής επεξεργασίας αποτελεί τη βάση για την αυτονομία των παιδιών αυτών και την ομαλή συμμετοχή τους σε καθημερινές δραστηριότητες, στο παιχνίδι και στις σχολικές δραστηριότητες.
Οι διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας αρκετά συχνά συναντιούνται σε παιδιά:
Συμπτώματα διαταραχής αισθητηριακής επεξεργασίας που μπορεί να ανησυχήσουν τους γονείς είναι:
|
Sherborne - Σέρμπορν Κινησιοπαιδαγωγική μέθοδος |
Sherborne (Σέρμπορν: Κινησιοπαιδαγωγική μέθοδος) Η μέθοδος διαμορφώθηκε από τη Veronica Sherborne κατά τη διάρκεια μιας τριαντάχρονης πορείας με βάση τη δουλειά της με παιδιά με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες. Τώρα η μέθοδος εφαρμόζεται με ανθρώπους όλων των ηλικιών που αντιμετωπίζουν διαφορετικών ειδών δυσκολίες. Οι κινητικές εμπειρίες είναι θεμελιώδεις για την ανάπτυξη όλων των ανθρώπων αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικές για άτομα με ειδικές ανάγκες και δυσκολίες. Η δυνατότητα συμμετοχής σε κινητικές εμπειρίες οφείλει να είναι συχνότερη και πιο συνεχής για άτομα τα οποία αντιμετωπίζουν διαφορετικών ειδών εμπόδια στο να πραγματοποιήσουν το πλήρες δυναμικό τους. Η μέθοδος Sherborne δίνει ίση έμφαση στην ανάπτυξη των σωματικών ικανοτήτων όσο και στην ανάπτυξη της ικανότητας δημιουργίας θετικών σχέσεων με άλλους μέσω κοινών κινητικών εμπειριών (www.sherborne-association.org.uk). Η ανάπτυξη της εμπιστοσύνης στον εαυτό μας και τους άλλους και η δημιουργική έκφραση του εαυτού είναι θεμελιώδεις ιδέες αυτής της κινητικής προσέγγισης.
Έτσι, διαμορφώνονται δύο ειδών βασικοί στόχοι: Η Επίγνωση του εαυτού Το παραπάνω βοηθά στη μείωση της αυτοκριτικής και επιτρέπει στο άτομο να αναπτυχθεί όσον αφορά την αυτοπεποίθησή του σε σωματικό και συναισθηματικό επίπεδο.
Η Επίγνωση των άλλων Οι κινητικές αυτές εμπειρίες υποστηρίζουν το άτομο κατάλληλα και το ενθαρρύνουν να εξερευνήσει τη μοναδικότητα και τη δημιουργικότητά του μέσα από κοινές κινητικές δραστηριότητες.
|
PECS |
PECS Το πρόγραμμα εξελίσσεται παράλληλα με την τυπική ανάπτυξη της γλώσσας, με την έννοια ότι αρχικά το παιδί διδάσκεται το «γιατί» και «πως» να επικοινωνήσει ή ποιες είναι οι βασικές αρχές της επικοινωνίας. Μέσω της ανταλλαγής καρτών στοχεύει στην ανάπτυξη και ενίσχυση της επικοινωνίας δίνοντας την πρωτοβουλία και το εναρκτήριο βήμα στο παιδί. Αποτελείται από έξι στάδια με συγκεκριμένες και πολύ δομημένες στρατηγικές για την κατάκτηση των απαραίτητων δεξιοτήτων για την επικοινωνία. Παρά την απλότητα που το διακρίνει, θα πρέπει να ακολουθούνται οι συγκεκριμένοι κανόνες του προκειμένου να φέρει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Η συχνά εκφραζόμενη ανησυχία ότι η χρήση της εναλλαγής καρτών θα «βολέψει» το παιδί, το οποίο κατόπιν δεν θα αναπτύξει ομιλία, διαψεύδεται τόσο από την κλινική εμπειρία όσο και από τη δημοσιευμένη βιβλιογραφία. Αφενός, η χρήση του PECS παρέχει ένα τρόπο επικοινωνίας στο άτομο μειώνοντας την πιθανότητα εμφάνισης των δευτερογενών προβληματικών συμπεριφορών των ΔΑΦ, που συχνά συνιστούν λανθασμένο τρόπο επικοινωνίας. Αφετέρου, έχει δειχθεί στις μελέτες ότι η χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου μπορεί να επιταχύνει την ανάπτυξη ομιλίας και γλώσσας στα άτομα εκείνα όπου έχουν πληρωθεί τα υπόλοιπα προαπαιτούμενα της ανάπτυξης της γλώσσας. Σχετική παραπομπή www.pecs.com
|
Wilbarger |
Wilbarger Έχει τις αρχές του στην θεωρία της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης και έχει αναπτυχθεί μέσα από την κλινική χρήση. Περιλαμβάνει σταθερή και συχνή εφαρμογή βαθιάς πίεσης καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος. Παρ’ ότι δεν υπάρχει κάποια επίσημη έρευνα που να αποδεικνύει την αποτελεσματικότητα της τεχνικής, πολλοί εργοθεραπευτές και γονείς παιδιών με αυτισμό που την εφάρμοσαν ανέφεραν ότι τα παιδιά τους ανταποκρίθηκαν θετικά σε πολλούς τομείς όπως μείωση στην αισθητηριακή αμυντικότητα καθώς και βελτίωση στην συμπεριφορά και την αλληλεπίδραση. Χρησιμοποιείται από εργοθεραπευτές με γνώσεις στην αισθητηριακή ολοκλήρωση και ειδίκευση στο πρωτόκολλο διότι αν χρησιμοποιηθεί χωρίς την απαραίτητη γνώση μπορεί να είναι δυσάρεστη για το παιδί και να οδηγήσει σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Αρχικά απαιτείται η συλλογή λεπτομερούς αισθητηριακού ιστορικού από το οποίο προκύπτει ο βαθμός και το εύρος των αισθητηριακών δυσκολιών. Η συγκεκριμένη θεραπευτική μέθοδος περιλαμβάνεται στο θεραπευτικό πρόγραμμα του παιδιού και απαιτεί την εκπαίδευση των γονέων ή των ατόμων που φροντίζουν τα παιδιά, για την ολοκληρωμένη εφαρμογή της. Το πρώτο βήμα περιλαμβάνει έντονες πιέσεις, με την ειδική βούρτσα της Wilbarger, στα άνω άκρα και στα χέρια, στα κάτω άκρα και στα πόδια και στη πλάτη. Η χρήση της βούρτσας γίνεται με έναν αργό και μεθοδικό τρόπο ώστε να δίνεται κατάλληλη βαθιά πίεση σε μια ευρεία περιοχή του δέρματος του σώματος. Στη συνέχεια το παιδί λαμβάνει απαλές συμπιέσεις στους ώμους, στους αγκώνες, στους καρπούς και στα δάχτυλα, στους γοφούς, στα γόνατα και στους αστραγάλους και στο στέρνο. Αυτές οι συμπιέσεις παρέχουν κατάλληλη ιδιοδεκτική εισροή. Προσοχή: Δε βουρτσίζονται ποτέ το στομάχι και το πρόσωπο.
Να θυμάστε ότι:
Εφαρμόζεται σε παιδιά που:
Ποιος είναι ο στόχος του προγράμματος; Σε ποιες ηλικίες παιδιών εφαρμόζεται; (*) Η αισθητηριακή αμυντικότητα είναι μία ομάδα συμπτωμάτων τα οποία έχουν σχέση με αρνητικές ή αμυντικές αντιδράσεις του ατόμου σε ακίνδυνα ερεθίσματα προς ένα ή περισσότερα αισθητηριακά συστήματα. Πηγή- Βιβλιογραφία: Οι συνεδρίες πραγματοποιούνται σε αίθουσα με εξειδικευμένο εξοπλισμό αισθητηριακής ολοκλήρωσης, ακόμα και για μεγαλύτερα παιδιά. Μάθε περισσότερα για την αισθητηριακή ολοκλήρωση.
|
Εντατική Αλληλεπίδραση - Intensive Interaction |
Eντατική αλληλεπίδραση - Ιntensive interaction Οι δραστηριότητες αυτές παρέχουν στο άτομο με επικοινωνιακές και μαθησιακές δυσκολίες τη δυνατότητα να κατακτήσει τις προ – γλωσσικές δεξιότητες της επικοινωνίας, όπως είναι η αλληλεπίδραση με τους άλλους, η εναλλαγή σειράς , η χρήση και κατανόηση της βλεμματικής επαφής, η χρήση και κατανόηση των εκφράσεων του προσώπου και το μοίρασμα της προσοχής. Ως βασικές αρχές της επικοινωνίας μπορούν να χαρακτηριστούν ως τα παρακάτω:
Η εντατική αλληλεπίδραση είναι μια πολύ πρακτική προσέγγιση. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα ευαίσθητο άτομο να είναι ο εταίρος αλληλεπίδρασης. Η προσέγγιση αυτή λειτουργεί με τη σταδιακή ευχάριστη και χαλαρή ανάπτυξη ακολουθιών αλληλεπίδρασης μεταξύ του εταίρου αλληλεπίδρασης και το πρόσωπο που κάνει τη μάθηση. Αυτές οι ακολουθίες αλληλεπίδρασης επαναλαμβάνονται συχνά και σιγά-σιγά αυξάνονται σε διάρκεια, πολυπλοκότητα και εξειδίκευση. Το ύφος των εκπαιδευτικών είναι χαλαρό και μη καθοδηγητικό. Κατά τις συνεδρίες και οι δύο συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι εξοικειωμένοι και το κίνητρο να είναι η απόλαυση των δραστηριοτήτων. Μια συνεδρία μπορεί να είναι ιδιαίτερα δυναμική, με πολλές λεκτικοποιήσεις, μερικές φορές με διασκεδαστικές φυσικές επαφές (σωματικό παιχνίδι) αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι αργή και ήσυχη. Ενημερωτικό Εγχειρίδιο Εντατικής Αλληλεπίδρασης
|
Μυολειτουργική Θεραπεία - MFT |
Μυολειτουργική θεραπεία (MFT) Στόχος της ΣΜΘ είναι η διόρθωση βασικών λειτουργιών όπως κατάποση, αναπνοή, μάσηση, ομιλία, οι οποίες ασκούνται λανθασμένα. Ήδη από το 1895 ο Wilhelm Roux υποστήριζε ότι η λειτουργία των μυών του στοματοπροσωπικού συστήματος συμμετέχει στη διαμόρφωση των οστών των γνάθων και των οδοντικών τόξων. Σε αυτό το πλαίσιο η MFT συντελεί στην αποκατάσταση μη φυσιολογικών λειτουργιών των μυών της γλώσσας, των γνάθων και του προσώπου.
Αναγνωρίζοντας αυτή τη λειτουργία των μυών του στοματοπροσωπικού συστήματος, η ΣΜΘ εφαρμόστηκε αρχικά σχεδόν αποκλειστικά σαν υποστηρικτικό και συνοδευτικό μέσο στην ορθοδοντική θεραπεία (D. Garliner). Στη συνέχεια παρατηρήθηκε, ότι οι διαταραχές στις πρωτογενείς λειτουργίες του στοματοπροσωπικού συστήματος, όπως η αναπνοή, ο θηλασμός, το δάγκωμα, η μάσηση, η κατάποση, μπορούν να επηρεάσουν δυσμενώς τις δευτερογενείς λειτουργίες δηλαδή την άρθρωση, την παραγωγή του ήχου, την μιμική έκφραση και γενικά τη λειτουργία όλου του σώματος (Β.Padovan). Η Στοματοπροσωπική Μυολειτουργική Θεραπεία (ΣΜΘ) εφαρμόζεται ευρέως στην Ευρώπη και στην Αμερική. Στην Ελλάδα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1998, με πρωτοβουλία του κ. Δ. Ψωμόπουλου.
|
Θεραπευτική Ακρόαση - Therapeutic Listening |
Θεραπευτική ακρόαση - Τherapeutic Listening Η ακρόαση απαιτεί την επιθυμία για επικοινωνία και την ικανότητα της εστίασης του αυτιού σε επιλεγμένους ήχους με στόχο τη διάκριση και την μετάφραση τους. Το άτομο δυναμικά ακούει και κατευθύνει την προσοχή του προς το περιβάλλον με Όλο το Σώμα. Μέσα από τη αφοσιωμένη δουλειά της Δρ. A. Jean Ayres, γνωστή ως Αισθητηριακή Ολοκλήρωση καθώς και τη δουλειά πολλών άλλων, έχουμε μάθει πως ο τρόπος με τον οποίο δεχόμαστε, επεξεργαζόμαστε και προσαρμοζόμαστε στην αίσθηση από το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον μας έχει άμεση επίδραση σε λειτουργικές δεξιότητες και επιτέλεση έργων. Όπως το αιθουσαίο, σωματαισθητικό και οπτικό σύστημα παίζει σημαντικότατο ρόλο στη θεραπεία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης, το ακουστικό σύστημα έχει διάχυτες διασυνδέσεις με τον εγκέφαλο και όλο το σώμα. Επομένως, τα εργαλεία που βασίζονται στον ήχο χρησιμοποιούνται για να βελτιώσουν την αισθητηριακή επεξεργασία και ολοκλήρωση – ενισχύοντας σε τελική ανάλυση τη λειτουργικότητα. Η Θεραπευτική Ακρόαση δεν αφορά μόνο τα αυτιά μας αλλά ενσωματώνει ολόκληρο το σώμα χρησιμοποιώντας μία ποικιλία από αισθητικοκινητικές στρατηγικές παρέμβασης. Ο συνδυασμός της Θεραπευτικής Ακρόασης και της παραδοσιακής θεραπείας μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την ταχύτητα με την οποία γίνονται οι αλλαγές στο παιδί. Κάθε άτομο είναι «καλωδιωμένο» με έναν μοναδικό τρόπο. Γι’ αυτό το λόγο, τα προγράμματα της Θεραπευτικής Ακρόασης σχεδιάζονται με συγκεκριμένη μουσική κάθε φορά, ανάλογα με της εξατομικευμένες ανάγκες του παιδιού και προσαρμόζονται για να επιτευχθούν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. «Ο γιος μου έχει αρχίσει να αλληλεπιδρά με τους συμμαθητές του και μιλάει για τους φίλους του τώρα. Η δασκάλα του είπε πως συνήθιζε να αποφεύγει την παιδική χαρά, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά. Τώρα παίζει με όλους». Ακόμα και μικρές αλλαγές μπορεί να κάνουν μεγάλη διαφορά στη ζωή ενός παιδιού. Η Θεραπευτική Ακρόαση είναι ένα άκρως αποτελεσματικό και εξατομικευμένο εργαλείο το οποίο παρέχεται από εξειδικευμένους θεραπευτές.
|
Μέθοδος TEACCH |
Μέθοδος TEACCH Tι είναι το T E A C C H Το TEACCH μεταφράζεται ως “Θεραπεία και Εκπαίδευση Παιδιών με Αυτισμό και Διαταραχές Επικοινωνίας”. Πρόκειται για ένα κρατικό πρόγραμμα, που υλοποιήθηκε το 1972 στην Ψυχιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας των ΗΠΑ ως συνέχεια μίας ερευνητικής δουλειάς, που είχε αρχίσει από το 1966. Αποτελεί ένα πρόγραμμα εναλλακτικής εκπαίδευσης, που ενσωματώνει παρεμβάσεις στο περιβάλλον του παιδιού και στο ημερήσιο πρόγραμμά του. Στηρίζεται στη δομημένη διδασκαλία και στη δόμηση του φυσικού περιβάλλοντος, του καθημερινού προγράμματος, των δραστηριοτήτων και του υλικού και στη χρήση οπτικών συνθημάτων για την ενίσχυση της επικοινωνίας. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι εξατομικευμένο, ανάλογο του αναπτυξιακού επιπέδου του παιδιού και ενσωματώνει συμπεριφορικές και γνωστικές τεχνικές για την προώθηση της επικοινωνίας και της κοινωνικότητας . Μπορεί να εφαρμοστεί για δόμηση του σχολικού περιβάλλοντος αλλά και στο σπίτι.
Τι είναι η δομημένη διδασκαλία: Βελτιώνεται έτσι η συμπεριφορά τους , δημιουργώντας κατάλληλα και κατανοητά περιβάλλοντα που δεν προκαλούν άγχος και ανησυχία. Όλες οι σχετικές μελέτες έχουν δείξει ότι το δομημένο ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει το πιο ευνοϊκό αποτέλεσμα σε νεαρά παιδιά με αυτισμό. Αυτά τα ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα παρέχουν το είδος και την ποσότητα σαφήνειας και προβλεψιμότητας που χρειάζονται τα παιδιά αυτά για να ενισχυθεί η ανάπτυξή τους. Όταν τους παρέχουμε δομή, τα βοηθάμε να οργανωθούν και να ανταποκριθούν καλύτερα στο περιβάλλον τους. Τα είδη δομής που ενσωματώνει το TEACCH είναι: Ανάλογα με το λειτουργικό επίπεδο του παιδιού μετατρέπουμε και το σύστημα εργασίας π.χ. ένα υψηλά λειτουργικό παιδί μπορεί να έχει ένα γραπτό σύστημα εργασίας ενώ για ένα χαμηλότερα λειτουργικό παιδί μπορεί να χρησιμοποιηθούν εικόνες, σύμβολα, χρώματα, αντικείμενα κτλ.
|
M.O.R.E aka Απομύζηση, Κατάποση, Αναπνοή |
M.O.R.E (AKA Απομύζηση, Κατάποση, Αναπνοή) Η προσέγγιση αυτή έχει να κάνει με το γευστικό σύστημα, όπου η πρόσληψη δηλαδή των γευστικών ερεθισμάτων και η επεξεργασία αυτών από τον εγκέφαλο, επηρεάζουν αισθητικοκινητικά το παιδί και κατ’ επέκταση επηρεάζονται και οι άλλοι σημαντικοί τομείς, όπως η ομιλία, η στάση κ.ά. Ο πρωταρχικός στοματο-κινητικός μηχανισμός, το πρότυπο δηλαδή την απομύζησης-κατάποσης-αναπνοής, παίζει σημαντικότατο ρόλο στην αισθητικο-κινητική οργάνωση του παιδιού και μπορεί σαφέστατα να επηρεάσει και τομείς όπως το λογο, την ομιλία, τη σίτιση, αλλά και τομείς που δε σχετίζονται με το στόμα, όπως το στασικό έλεγχο, τον οπτικο-κινητικό συντονισμό (eye-hand coordination), τη συναισθηματική ωριμότητα. Ενώ οι στοματοπροσωπικές προσεγγίσεις για παιδιά με νευρολογικά προβλήματα στοχεύουν κυρίως σε δυσλειτουργική σίτιση, πρόσφατες κλινικές μελέτες με παιδιά που παρουσιάζουν αναπτυξιακή καθυστέρηση ή/ και δυσλειτουργία αισθητηριακής επεξεργασίας έδειξαν πως υπάρχει μία σοβαρή συσχέτιση μεταξύ στοματοπροσωπικής και αναπνευστικής δυσλειτουργίας με πολλά και διάφορα προβλήματα αισθητηριακής ολοκλήρωσης και αισθητικοκινητικά προβλήματα.
Το πρωτόκολλο M.O.R.E περιλαμβάνει τη συσχέτιση μεταξύ του συγχρονισμού απομύζηση/κατάποση/αναπνοή (ΑΚΑ) με τη συμπεριφορά, τη μάθηση, την στασική ανάπτυξη, τη σίτιση, την επικοινωνία, την εγρήγορση, την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη, ακόμα και με τα κοινά προβλήματα υγείας σε παιδιά. Κατόπιν αναλύει τη συσχέτιση αυτών των πληροφοριών με θεραπευτική παρέμβαση σε παιδιά που παρουσιάζουν αναπτυξιακές διαταραχές και διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας, κλινικά παραδείγματα και εργαστήρια. Τέλος δίνει στρατηγικές για γραπτή αναφορά αυτών των δυσκολιών και καθοδήγηση για την ανάπτυξη προγραμμάτων θεραπείας.
|
Παιδική Γιόγκα |
Παιδική Γιόγκα H ηρεμία και η χαλάρωση είναι κάτι που οι γονείς δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι το παιδί τους χρειάζεται περισσότερο από τους ίδιους, γιατί είναι πιο ευαίσθητος δέκτης σε κάθε εξωτερική δυσαρμονία. Tα νευρικά παιδιά δεν αποτελούν σήμερα την εξαίρεση αλλά τον κανόνα, και αντιδρούν έντονα με φωνές, νεύρα ή και κλείσιμο στον εαυτό τους. H γιόγκα μπορεί να βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό το παιδί να ηρεμήσει, να συγκεντρωθεί και να αποκτήσει αυτοπεποίθηση. Παύει να είναι τρωτό και αβέβαιο για τις ικανότητές του, αυτοπειθαρχείται και αντιμετωπίζει ευκολότερα τα προβλήματα που του παρουσιάζονται.
Tι προσφέρει η παιδική γιόγκα
Kάντε γιόγκα με το παιδί σας Mπείτε στο Ίντερνετ και παραγγείλτε μια βιντεοταινία ή ένα βιβλίο από το www.amazon.com, που διαθέτει πολύ μεγάλη ποικιλία. Aν πάλι δεν γνωρίζετε αγγλικά, αγοράστε το μοναδικό και εξαιρετικό βιβλίο «Παιδική Γιόγκα» που κυκλοφορεί στην Eλλάδα, γραμμένο από την αείμνηστη και πρωτοπόρο στην Eλλάδα δασκάλα της γιόγκα Aγάπη Eυαγγελίδη, που το έγραψε το 1978, και ξεκινήστε αύριο κιόλας.
|
Oral Placement Therapy |
Oral Placement Therapy Σε αυτή τη προσέγγιση – μέθοδο χρησιμοποιούνται η αφή, η κίνηση και εργαλεία που βοηθούν το παιδί να αναπτύξει και να επιτύχει την παραγωγή ήχων πραγματικής ομιλίας.
|
Νευρομυϊκή Περίδεση για την Αντιμετώπιση Διαταραχών Σίτισης, Κατάποσης και Δυσφαγίας |
Νευρομυϊκή Περίδεση για την Αντιμετώπιση Διαταραχών Σίτισης, Κατάποσης και Δυσφαγίας Η Νευρομυική Περίδεση είναι η Τεχνική χρήσης και τοποθέτησης ειδικών ελαστικών ταινιών απευθείας στους ιστούς-στόχους ώστε να επιτευχθούν τα βέλτιστα θεραπευτικά αποτελέσματα. Ανάμεσα σε άλλα, οι στόχοι της Τεχνικής είναι η ευθυγράμμιση της στάσης του σώματος, η «διόρθωση» του μυικού τόνου και η διευκόλυνση της κίνησης των μυών που συμμετέχουν στην Σίτιση, την Κατάποση αλλά και την Ομιλία.
|